+420 774 255 736

Získávání zákazníků

17.12.2015 autor: Tomáš Koudelka

Jak to děláte? Nebo to neděláte? Způsobu je jistě mnoho. Myslím, že se to dělí hlavně na online a offline prostředí.

Online prostředím myslím získávání zákazník přes

•Webové stránky

•Email marketing

•Sociální sítě

•Jiné online portály

Offline prostředím se rozumí

•Navolávání studených kontaktů

•Navolování na doporučení

•D2d – klepání na dveře

•Reklama v tisku

•Cedule a billboardy

Pojďme si v rychlosti projít jak získat pár nových zákazníků díky webovým stránkám. Co musíte udělat? Není to moc náročné. Stačí si založit webové stránky a do nich napsat co vlastně děláte, čím můžete lidem pomoci, také je super, když webové stránky vypadají hezky, je to oku lahodící a zároveň je tam text hezky čitelný, příjemně čteny a strukturovaný.

Dál je potřeba, aby webové stránka měla vůbec nějaké prvky, které navedou a následně dovolí zákazníkovi objednat vaši službu. Možní to zní prostě, ale budete se divit, kolik firem a živnostníků má webové stránky, které vůbec neobsahují kontaktní a objednávkové formuláře a telefonní číslo je pouze v kontaktu.

Když toto splníte, je potřeba, aby na Vaše webové stránky někdo přišel. Na webové stránky mohou lidé přijít ze třech možných situacích. První je, že hledají slovo, nebo frázi přes google nebo seznam. Druhý, že vás vyhledají v nějakém katalogu a poslední, že přímo zadají Vaší doménu. Poslední způsob udělá pouze ten, kdo vás již zná. Ty první dva jsou ty zajímavé, které vám přinesou nové zákazníky. A jak na to? V první řadě je důležité splnil předešlý bod, mít dobře udělané webové stránky s výborným obsahem. Další krok tedy spočívá v tom, že budete přispívat do katalogů a webů, které s Vámi něco mají společné. Dám příklad, takový elektrikář Dan, si udělal, nebo nechal udělat webové stránky, napsal na nich, co dělá, dává možnost objednávat a volat. Teď vyhledává stránky, kde se například hovoří o rekonstrukcí domů, bytů, kanceláři atd. a do těchto diskusí přispívá svým cenným názorem. Pod každý ten názor se musí pochopitelně podepsat a k podpisu přiloží svoje webové stránky například www.elektrika-dan.cz

Takto je dobré přispívat, například dvakrát týdně. Malé upozornění, pište jen tam, kde máte, co říct v opačném případě si spíše přitížíte.

Nechám na Vás, jestli je tohle zajímavější způsob než klepat na dveře. Pokud máte, jakékoli dotazy pište přes kontakt. Formulář na webu www.web-provas.cz